MARVEL та DC: будуючи кіновсесвіти

marvel_vs_dc_sdsd

На даний момент (а до того часу, коли ви прочитаєте цю статтю, все може змінитись) у MARVEL comics налічується 65 екранізацій. У DC comics – 41 екранізація. І хоча DC почали екранізувати свої комікси раніше, ми все ж хотіли б, аби ви знали більше, адже першою екранізацією DC був не Бетмен і не Супермен а MARVEL не те, що б від них дуже відставали.. Ось чому ми розповімо вам історію фільмів компаній MARVEL та DC.

MARVEL екранізували свій перший комікс ще наприкінці Дрігої Світової Війни. 1944 року з’явилась чорно-біла картина про Капітана Америку, а DC перегнали їх всього на 3 роки, екранізувавши Капітана Марвела (або Шазама 1941-го). А 1943 року з’являється й серіал про Бетмена (хоча на той момент той і виглядав досить смішно).

В 50-х DC демонструють цілих два фільми про Супермена, а 1966 екранізують Бетмена із Адамом Уестом (так-так, той що співає та танцює).

batman-and-robin-of_adam_west_and

В сімдесятих MARVEL же намагається екранізувати все підряд! Це і серіал про Людину Павука, і пілотна серія Залізної Людини, і екранізація Доктора Стренджа! І жодна ця картина не стала ні культовою, ні навіть хорошою… Пластиковий Залізна Людина – це взагалі було дещо. Також були й екранізації Капітана Америки… Із пластиковим щитом.

Але й DC тут не безгрішні, чого тільки вартий пілотний епізод Диво Жінки (два пілотних епізоди).

Проте 1978 року вийшли одні із найуспішніших фільмів про супергероїв, напевне, всіх часів. Це серія фільмів про Супермена із Крістофером Рівзом. Якщо ви сумніваєтесь, ось вам цифри: кошторис фільму склав 55 мільйонів доларів, а зібрав у прокаті 300 мільйонів. Із врахуванням інфляції, на сучасний кошт, Супермен зібрав 1 мільярд 100 мільйонів доларів! Такі суми й сьогодні не кожному фільмові даються. Тож DC показали, що супергероїка може бути прибутковою! Більше того, Супермен того року отримав цілих три номінації на премію «Оскар». Як багато кінокоміксів можуть таким похвалитись?

superman-superman-the-movie-1978

Сиквел теж номінували на премію «Оскар».

Але далі все йшло по спадаючій. Третя і четверта частини Супермена стали провальними, а Супер-дівчина за тридцять п’ять мільйонів зібрала в прокаті лише 14.

DC були зациклені лише на Бетмені та Супермені, та іноді згадували Диво Жінку, а от MARVEL намагались екранізувати все підряд, і були непогані, майже вдалі спроби, такі як серія фільмів про Халка (із тодішніми спец-ефектами) та Каратель (на мою думку – жахливий) із Дольфом Лунгреном 1989.

michael-keaton-batman

У тому ж 1989-му році Warner Brothers екранізують фільм «Бетмен» із Майклом Кітоном, режисером котрого став Тім Бьортон. Роль Джокера дуже вдало виконав Джек Ніколсон. Пам’ятаєте успіх Супермена? Так от, Бетмен Бьортона із Кітоном таки отримав «Оскара»! А сиквел того ж Бьортона із тим же Майклом Кітоном був номінований на дві золоті статуетки «Оскар»! Перший фільм коштував 44 мільйони, а зібрав у прокаті 411 мільйонів доларів! Сиквел коштував 80 000 000, і відбив цю суму, зібравши 266 000 000.

joker_nikolson

А MARVEL в той час знову невдало намагаються екранізувати Капітана Америку та Фантастичну Четвірку і, провалившись із тріском, продають права на більшість своїх персонажів компаніям FOX (Люди Ікс та Фантастична Четвірка) та Sony (Людина Павук та всі пов’язані із ним персонажі). А New Line Cinema отримали Блейда, котрого до речі непогано екранізували 1998 року, котрий трикратно відбив свій бюджет, так же, як і його сиквел, котри зняв геній жанру – Гільєрмо Дель Торо.

В загальному, кінець дев’яностих був майже застійним для обох копаній. Провальні фільми про Бетмена чергувались із таким же провальним Ніком Фьюрі. А от початок нульових по трохи витягував кінематограф супергероїв на верх. Саме тут починається історія масової популярності екранізацій коміксів!

x-men_2000

2000 рік ознаменувався виходом Людей Ікс. Перша екранізація супергеройської команди, саме тут вперше з’являється Росомаха, в чиїй ролі Х’ю Джекман протримається аж 17 років! 2002-го року з’являється надзвичайно успішний Людина Павук Сема Реймі із Тобі Магуаяром в головній ролі із Уільямом Дефо, котрий неймовірно виконав роль Зеленого Гобліна, котрий повернув героя на вершину супергеройської ієрархії!

spiderman_2002

Далі нас чекали хоч і спірний, проте не провальний Халк, Зірвиголова (котрий був розкритикований і глядачами і критиками, проте, котрий мені, в мої 10 років, зайшов на ура), та абсолютно провальна Електра.

А DC більше екранізували комікси VERTIGO, такі як «Ліга видатних Джентльменів», «Константин», «V». І, якщо ці фільми були досить вдалими, їх теж розбавляли такі провали, як Жінка Кішка 2004-го із Холлі Беррі в головній ролі.

Але тоді ж стались дві події, завдяки котрим ви, можливо, і дивитесь зараз фільми кіновсесвітів коміксів. По перше, Крістофер Нолан зняв трилогію про Бетмена котра ще довго триматиме фанатів на гачку, адже за думкою багатьох, це взагалі найкраща супергеройська трилогія в історії. По друге – було знято Залізну Людину, котра поклала початок кіновсесвіту Marvel від Disney (котрі викупили MARVEL studios).

batman_begins_wallpaper_batman_begins_the_dark_knight_widescreen____

На сьогодні екранізації коміксів DC заробили 8 мільярдів 200 мільйонів доларів, а MARVEL, тільки починаючи від фільму Залізна Людина 2008-го року, і лише кіновсесвіту MARVEL – 11 мільярдів 600 мільйонів. Різниця разюча, так? А якщо я скажу, що із врахуванням фільмів інших студій (FOX та SONY), котрим персонажів продали в кінці дев’яностих, екранізації заробили 23 мільярди 400 мільйонів?

Ще більш разючою цю різницю робить те, що з 1969 року DC знаходиться під крилом Warner Brothers, а тобто фільми про їх персонажів виходили рутинно, а от MARVEL, знімаючи Залізну Людину, не мали взагалі нічого. Фільм знімали на кредитні гроші, а Роберта Дауні Молодшого взяли на роль із практичних міркувань – у того були проблеми із законом, і той погодився б навіть на сумнівну роль із невеликим гонораром.

guardians-of-the-galaxy-full-team

MARVEL вдалось покласти любов до супергероїки на рівень мейн-стріму. І, звичайно, фільми DC часто були успішними, але це завжди були Супермен та Бетмен, а от MARVEL завжди експериментували, і, нехай не з першого разу, але їм вдалось зняти гідні фільми про Доктора Стренджа чи Людину Мураху, та ще й загнати глядачів натовпами на ці фільми. А якщо ви подумаєте, зрозумієте, наскільки важче заманити людей на того ж Людину Мураху чи Вартових Галактики, ніж на Бетмена чи Супермена. Згадайте, про кого ви десять років тому знали все, а про кого й не чули? (мене не стосується, десять років тому я вже давно читав комікси).

league_of_justice_2017_for

Тож DC зараз ще варто повертатись в гру із своїм кіновсесвітом, що вони, безумовно роблять, знявши БПС, Диво Жінку та готуючи Лігу Справедливості. Проте поки що MARVEL на вершині, але історія показує, що це, можливо, не на довго. Адже робота пішла, і годинник вже тікає.

Схожі записи